1° ΕΠΑΛ Χαλκίδας ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023|Τεύχος 1
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΕΠΑΛ
Η επιρροή των οπαδών στον σύγχρονο αθλητισμό
Του Λεωνίδα Κατσιγιάννη, μαθητής Ά ΕΠΑΛ
κείμενο του 2022
Με αφορμή τα πρόσφατα συμβάντα με τον Άλκη Καμπανό στην Θεσσαλονίκη, βρήκα τη θέληση να κάτσω και να γράψω για την ιστορία των οπαδών με τον αθλητισμό και πώς τον επηρεάζουν.
''ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΟΠΑΔΙΣΜΟΣ, ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ''
Πώς εξελίχθηκε ο οπαδισμός στον αθλητισμό
Από τα αρχικά στάδια του αθλητισμού υπήρχαν θεατές του. Για παράδειγμα, στους ολυμπιακούς αγώνες της αρχαίας Ελλάδας υπήρχε ένα ποσοστό ανδρών το οποίο καθόταν σε πέτρινες θέσεις και παρακολουθούσε τα αθλήματα που λάμβαναν χώρα. Στη σύγχρονη εποχή του αθλητισμού όμως, αυτά τα ποσοστά έχουν ανέβει κατά πολύ, με ανθρώπους από όλο τον κόσμο, άντρες και γυναίκες, νέους και γέρους, να παρακολουθούν ένθερμα μέσα από τηλεοράσεις, κινητά, από τις εξέδρες, ακόμη και από το ραδιόφωνο, Πώς όμως όλη αυτή η κατάσταση επηρεάζει τον αθλητισμό; Θα ξεκινήσω μιλώντας για το πώς οι οπαδοί-θεατές επηρεάζουν τους αθλητές στα ομαδικά αθλήματα.
Η επιρροή των οπαδών ως προς τους αθλητές στα ομαδικά αθλήματα
Κατά τη γνώμη μου, σαν αθλητής, το να υπάρχουν παρόντες οπαδοί είναι δίκοπο μαχαίρι, γιατί όσο θα υπάρχουν οπαδοί της μιας ομάδας τόσο θα υπάρχουν οπαδοί και της άλλης ομάδας. Οπότε, όσο θα σε εμψυχώνουν οι οπαδοί της «ομάδας σου», τόσο η οπαδοί που υποστηρίζουν την άλλη ομάδα θα σε «ρίχνουν» ψυχολογικά. Τι συμβαίνει στην ψυχολογία των αθλητών όταν μία από τις δύο ομάδες οπαδών υπερισχύει της άλλης; Τότε, δυστυχώς ή ευτυχώς, αναλόγως αν οι οπαδοί της «ομάδας σου» υπερισχύσουν των οπαδών της άλλης ομάδας, θα υπηρεαστεί η ψυχολογία σου είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο σε μεγάλο βαθμό.
Η αλληλεπίδραση των οπαδών και οι συνέπειές της
Θα συνεχίσω αναπτύσσοντας το πώς οι οπαδοί μιας ομάδας μπορούν να επηρεάσουν την ψυχολογία των οπαδών της άλλης ομάδας. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που οι οπαδοί της μιας ομάδας προσπαθούν να ακουστούν περισσότερο από τους οπαδούς της άλλης ομάδας και έτσι έμμεσα προκαλούνται, έτσι επηρεάζεται η ψυχολογία τους. Δυστυχώς, το πιο συνηθισμένο αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης των «αντίπαλων» οπαδών είναι τόνωση του θύμου τους. Μια από τις χειρότερες επιπτώσεις αυτής της αλληλενέργειας είναι η οπαδική βία,
Πολλές είναι μορφές της οπαδικής βίας, με τις πιο γνώστες να είναι η λεκτική βία, με σκοπό την πτώση
της ψυχολογίας, και η σωματική βία, με μόνο και απόλυτο στόχο την πρόκληση βλάβης στην υγεία κάποιου. Όμως, ο χειρότερος λόγος που κατά την άποψη μου τέτοιου είδους βία είναι η χειρότερη των χειρότερων είναι ότι είναι ανούσια και αναίτια και το μόνο που καταφέρνει είναι να προκαλεί πόνο στους συνανθρώπους μας. Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα οπαδικής βίας-φανατισμού είναι το συμβάν με τον Άλκη Καμπανό, ένα συμβάν πολύ θλιβερό και παραδειγματικό που χαράχτηκε στην ιστορία του συγχρόνου αθλητισμού.
Η έννοια του φανατισμού και η επιπτώσεις του
Τι είναι όμως ο φανατισμός και ποια αρνητικά έχει; Φανατισμός ονομάζεται η στάση ενός ανθρώπου που προσηλώνεται σε κάτι και πολλές φορές προσπαθεί να το επιβάλει σε κάποιον άλλο ή προσπαθεί να «εξαφανίσει» οποιαδήποτε άλλη άποψη πάνω σε αυτό το θέμα και ας είναι σωστή. Δυστυχώς, στον αθλητισμό υπάρχουν πολύ άνθρωποι που φανατίζονται με κάποιον αθλητή η ομάδα (ειδικά όταν συζητάμε για ποδόσφαιρο). Ένα από τα βασικότερα αρνητικά είναι ότι οι φανατικοί συνήθως είναι και βίαιοι. Ακόμη ένα είναι πως όταν φανατίζεται κάποιος χάνει το νόημα του να παρακολουθείς ένα άθλημα, δηλαδή να διασκεδάζεις βλέποντας το και επομένως να μαθαίνεις ή να μπαίνεις στη διαδικασία να αφιερώσει κάποιο χρόνο σε αυτό. Από όλα τα παραπάνω καταδεικνύεται ότι ο φανατισμός επιδρά αρνητικά στην ψυχολογία όχι μονό τον αθλητών, άλλα και τον φιλάθλων. Παρ' όλα τα θετικά των οπαδών, ένθερμων και μη, στην τελική επηρεάζουν την ψυχολογία αρνητικά και ιδίως όταν είναι φανατισμένοι.Συμπεραίνω πως καλύτερα θα ήταν λοιπόν να μπαίνουμε στη θέση των θυμάτων που δέχονται τις συνέπειες του φανατισμού και να προσπαθήσουμε να τον εξαλείψουμε σαν φαινόμενο. Για να μην υπάρξει ποτέ ξανά κανένας άλλος Άλκης, κανένα άλλο θύμα του τυφλού και αναίτιου φανατισμού.
Χριστουγεννιάτικα δεντράκια brownies
Της Θεοδώρα Μουστάκας, μαθήτριας 'Β ΕΠΑΛ
Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και σε όλους μας αρέσει μια γιορτινή λειχουδιά για να μας βάλει σε ατμόσφαιρα.
Υλικά για frosting
- 180 γρ. κρέμα τυρί
- 450 γρ. ζάχαρη άχνη
- 90 γρ. βούτυρο ανάλατο
- 2 κ.σ. χρώμα ζαχαροπλαστικής πράσινο
Σε ένα μπολ ρίχνουμε την κρέμα τυριού, την ζάχαρη, το λιωμένο βούτυρο (σε θερμοκρασία σχεδόν δωματίου) και το χρώμα ζαχαροπλαστικής και χτυπάμε σε μέτρια προς δυνατή ταχύτητα μέχρι να ενωθούν όλα τα υλικά. Την βάζουμε στο ψυγείο για 15 λεπτά.
Υλικά για brownies
- 4 αυγά
- ⅔ C ηλιέλαιο
- 2 C ζαχαρη
- 1 ½ C αλέβρι για όλες τις χρήσεις
- 1 κουταλιά της σούπας baking powder
- 3 κουταλιές της σούπας cocoa powder
- ½ κουταλάκι της σούπας αλάτι
- 1 C chip σοκολάτας γάλακτος
- 1 κουταλιά της σούπας εκχύλισμα βανίλιας
Υλικά για διακόσμηση
- πολύχρωμες τρούφες
- ζαχαρωτά μπαστουνάκια
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 175˚C. Βουτυρώνετε ένα ταψί και το αφήνω στην άκρη.
Στο μπολ ενός ηλεκτρικού μίξερ, χτυπήστε τα αυγά σε χαμηλή ταχύτητα. Προσθέτουμε το ηλιέλαιο και τη ζάχαρη, χτυπώντας για 10 λεπτά.
Εν τω μεταξύ κοσκινίζουμε μαζί το αλεύρι, το κακάο, το μπέικιν πάουντερ και το αλάτι. Προσθέστε σταδιακά το μείγμα των αυγών, χτυπώντας μέχρι να ενωθούν. Προσθέστε τα σοκολατένια chips και τη βανίλια.
Ρίξτε τη ζύμη σε έτοιμο ταψί. Ψήστε μέχρι οι άκρες να αρχίσουν να απομακρύνονται από το ταψί, περίπου 35 λεπτά.
Μεταφέρετε σε σχάρα για να κρυώσει.Έπειτα κόβουμε τις άκρες γύρω-γύρω και κόβουμε τα τρίγωνα μας. Απλώστε γλάσο πάνω από μπράουνις και διακοσμούμε με το φρόστινγκ και τα ζαχαρωτά. Αφήνουμε να σταθεροποιηθεί πριν σερβίρουμε.
RISKY ROPES/VIDEOGAME
Tου Λουίτζι Ντέμο,μαθητής΄Β ΕΠΑΛ
Υποστηρίξτε εναν συμμαθητή σας, του τμήματος Πληροφορικής, που έκατσε οικειοθελώς και έφτιαξε ενα βίντεοπαιχνίδι στην πλατφόρμα του Roblox.
Τι είναι το Roblox;
Το Roblox είναι μια παγκόσμια πλατφόρμα όπου εκατομμύρια άνθρωποι συγκεντρώνονται καθημερινά για να φανταστούν, να δημιουργήσουν και να μοιραστούν εμπειρίες μεταξύ τους σε καθηλωτικούς τρισδιάστατους κόσμους που δημιουργούνται από τους χρήστες. Οι τύποι παιχνιδιού στο Roblox είναι εξίσου απεριόριστοι με τη φαντασία των ίδιων των δημιουργών.
Πληροφορίες για το παιχνίδι
Το Risky Ropes είναι ένα 3D παιχνίδι όπου ταλαντεύεστε με σχοινί, χρησιμοποιώντας τη φυσική, για να ανταγωνίστήτε στους πίνακες κατάταξης.
Χειριστήρια: Η/Υ
Αριστερό κλικ / Q για σχοινί
Χειριστήρια: VR
Δεξιά σκανδάλη / Αριστερή σκανδάλη - Δεξιά/Αριστερή
Σχοινί χειρός
link παιχνιδιού
Τρόποι για τη Διατήρηση του Σχολείου Καθαρού
Της Θεοδώρα Μουστάκας, μαθήτριας 'Β ΕΠΑΛ
Το καθαρό περιβάλλον στο σχολείο είναι ουσιώδες για την υγεία και την ευημερία των μαθητών και του προσωπικού. Ενώ οι καθαρές εγκαταστάσεις προσφέρουν έναν ασφαλές χώρο για την εκπαίδευση, ορισμένες φορές μπορεί να είναι προκλητικό να διατηρηθεί αυτή η καθαριότητα. Παρακάτω παρουσιάζονται μερικοί απλοί τρόποι για τη διατήρηση ενός καθαρού σχολικού περιβάλλοντος:
Εκπαίδευση και Ευαισθητοποίηση:
Η εκπαίδευση των μαθητών και του προσωπικού σχετικά με τη σημασία της καθαριότητας είναι βασική. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να διοργανώσουν εκδηλώσεις ή προγράμματα που ενθαρρύνουν την ευαισθητοποίηση σχετικά με το πώς ο καθένας μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση της καθαριότητας.
Συστήματα Ανακύκλωσης:
Τα σχολεία μπορούν να εγκαταστήσουν συστήματα ανακύκλωσης για τα χαρτικά, τα πλαστικά και τα μεταλλικά αντικείμενα. Η προώθηση της ανακύκλωσης βοηθά στη μείωση των αποβλήτων και προωθεί τη βιωσιμότητα.
Καθαρισμός των Τάξεων:
Οι μαθητές και οι δάσκαλοι πρέπει να ενθαρρύνονται να καθαρίζουν τις τάξεις τους καθημερινά. Μπορούν να οργανώνονται γρήγορες δραστηριότητες καθαρισμού μετά από κάθε μάθημα για να διατηρείται η τάξη.
Συμμετοχή των Γονέων:
Οι γονείς μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στην προσπάθεια διατήρησης της καθαριότητας. Μπορεί να οργανώνονται εκδηλώσεις καθαρισμού με τη συμμετοχή τους ή ακόμη και εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με τον σεβασμό προς το περιβάλλον.
Καθαριότητα στις Τουαλέτες:
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι μαθητές γνωρίζουν τη σημασία της καθαριότητας στις τουαλέτες. Επιπλέον, πρέπει να υπάρχουν τακτικοί έλεγχοι και καθαρισμοί για να διατηρείται η υγιεινή.
Φιλικά προς το Περιβάλλον Υλικά:
Επιλογή υλικών και πόρων που είναι φιλικά προς το περιβάλλον, όπως ανακυκλώσιμα είδη γραφείου ή βιοδιασπώμενα σακούλια, συμβάλλει στη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος.
Συνοψίζοντας, η διατήρηση ενός καθαρού σχολικού περιβάλλοντος απαιτεί συνεισφορά από όλους τους εμπλεκόμενους. Με τη συνεισφορά των μαθητών, του προσωπικού και των γονέων, μπορούμε να διασφαλίσουμε ένα υγιές και καθαρό περιβάλλον για την εκπαίδευση και ανάπτυξη των νέων μας.
Τεστ Προσωπικότητας
Της Θεοδώρα Μουστάκας, μαθήτριας 'Β ΕΠΑΛ
Για κάθε ερώτηση, ανάλογα με τις περισσότερες απαντήσεις α, β, ή γ που επιλέγεις, μπορείς να προσδιορίσεις τον βαθμό της εσωστρέφειας, εξωστρέφειας ή ουδετερότητας στην προσωπικότητά σου. Σημείωσε τις απαντήσεις σου και μαθε τι είσαι:
Πώς περιγράφεσαι συνήθως σε κοινωνικές συναντήσεις;
α. Είμαι συνήθως ήσυχος/η και προτιμώ τη συζήτηση με λίγους κοντινούς φίλους.
β. Αλληλεπιδρώ εύκολα με όλους και απολαμβάνω την κοινωνική δραστηριότητα.
γ. Έχω μια ισορροπημένη προσέγγιση, μερικές φορές είμαι κοινωνικός/ή και άλλες φορές ησυχάζω.
Ποια δραστηριότητα προτιμάς σε ένα πάρτι;
α. Συνομιλία με μερικούς φίλους.
β. Χορός και κοινωνικός ανταλλαγή.
γ. Συμμετοχή σε διάφορες δραστηριότητες χωρίς έντονη κοινωνική αλληλεπίδραση.
Πώς αντιδράς όταν αντιμετωπίζεις δυσκολίες;
α. Συνήθως είμαι αυτός/ή που ψάχνει εσωτερικές λύσεις.
β. Ζητώ βοήθεια από τους άλλους.
γ. Προσπαθώ να βρω ισορροπία ανάμεσα στην αυτόνομη λύση και τη συνεργασία με άλλους.
Πώς περιγράφεις τις προτεραιότητές σου;
α. Συνήθως, επικεντρώνομαι στις προσωπικές μου ανάγκες και στόχους.
β. Ενδιαφέρομαι για τον κοινωνικό μου κύκλο και τις σχέσεις.
γ. Κοιτάζω να εξισορροπήσω τις ατομικές και κοινωνικές προτεραιότητες.
Πώς αντιδράς σε μια αλλαγή σχεδίων τελευταίας στιγμής;
α. Είμαι ενοχλημένος/η και προσπαθώ να προσαρμοστώ.
β. Είμαι περιέργος/η για το νέο σχέδιο και είμαι έτοιμος/η να προσαρμοστώ.
γ. Διατηρώ μια ηρεμία και προσπαθώ να βρω μια λύση.
Ποιος είναι ο τρόπος σου για να χειρίζεσαι το άγχος;
α. Απομονώνομαι για να ηρεμήσω.
β. Κοιτάζω να μοιραστώ τα συναισθήματά μου με κάποιον άλλον.
γ. Χρησιμοποιώ διάφορες τεχνικές όπως η αναπνοή για να χαλαρώσω.
Πώς περιγράφεις τον τρόπο που ξοδεύεις τον ελεύθερο σου χρόνο;
α. Προτιμώ τη μοναξιά ή ήρεμες δραστηριότητες.
β. Απολαμβάνω κοινωνικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες με φίλους.
γ. Κινούμαι μεταξύ κοινωνικών και ατομικών δραστηριοτήτων.
Πώς αντιμετωπίζεις την αβεβαιότητα;
α. Νιώθω άβολα με την αβεβαιότητα.
β. Βλέπω την αβεβαιότητα ως μια ευκαιρία για νέες εμπειρίες.
γ. Προσπαθώ να διατηρώ μια ισορροπία μεταξύ της σταθερότητας και της περιπέτειας.
Ποιος είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τις διαφορές με άλλα άτομα;
α. Συνήθως αποφεύγω τις συγκρούσεις.
β. Επικοινωνώ ανοικτά και αναζητώ λύσεις.
γ. Προσπαθώ να διατηρώ μια ισορροπία ανάμεσα στη συνεργασία και την αυτοσυντήρηση.
Ποια εκφραστική μέσα προτιμάς;
α. Γραφή και ανάγνωση.
β. Καλλιτεχνικές δραστηριότητες και μουσική.
γ. Δραματικές ή σωματικές δραστηριότητες.
Απαντήσεις:
Όσο περισσότερα α έχεις, τόσο πιο εσωστρεφής είσαι, όσο πιο πολύ γ έχεις, τόσο πιο εξωστρεφής είσαι και όσο περισσότερα β έχεις τόσο πιο ουδέτερος είσαι.
Καινούργια ταίνια GARFIELD
Της Θεοδώρα Μουστάκας, μαθήτριας 'Β ΕΠΑΛ
The Garfield Movie είναι μια επερχόμενη αμερικανική κωμωδία κινουμένων σχεδίων βασισμένη στο κόμικ Garfield του Jim Davis, παραγωγής της Columbia Pictures και της Alcon Entertainment (στην πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων της τελευταίας), κινουμένων σχεδίων από την DNEG Animation και διανομής της Sony Pictures Releasing. Σε σκηνοθεσία Mark Dindal από σενάριο που γράφτηκε από τους Paul A. Kaplan, Mark Torgove και David Reynolds, η ταινία πρωταγωνιστεί στον Chris Pratt ως τη φωνή του ομώνυμου χαρακτήρα, μαζί με τις φωνές των Samuel L. Jackson, Hannah Waddingham, Ving Rhames, Nicholas. Hoult, Cecily Strong, Harvey Guillén, Brett Goldstein και Bowen Yang. Μην χάσετε την αγαπημένη σας γατα σε καινούριες περιπέτειες.
"Κατά του Εκφοβισμού: Μια Συνεισφορά στη Μάχη για Ένα Καλύτερο Μέλλον"
Της Θεοδώρα Μουστάκας, μαθήτριας 'Β ΕΠΑΛ
Ο εκφοβισμός αποτελεί μια κοινωνική πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν πολλοί άνθρωποι σε διάφορες φάσεις της ζωής τους. Είναι ένα πρόβλημα που αποτελεί προκλητικό για την κοινωνία μας, καθώς επηρεάζει όχι μόνο τα άτομα που υποφέρουν άμεσα αλλά και το σύνολο της κοινότητας. Στο σημερινό άρθρο, θα εξετάσουμε τις επιπτώσεις του εκφοβισμού και πώς μπορούμε να συμβάλουμε στο να δημιουργήσουμε ένα πιο φιλικό, ανοικτό και συμπονετικό περιβάλλον.
Η Πραγματικότητα του Εκφοβισμού:
Ο εκφοβισμός εκδηλώνεται σε πολλές μορφές, όπως λεκτική κακοποίηση, σωματική κακοποίηση, κοινωνικός αποκλεισμός και ψυχολογική πίεση. Επηρεάζει παιδιά, εφήβους και ακόμη και ενήλικες, αφήνοντας σοβαρά τραύματα στη ψυχολογία τους. Οι συνέπειες του εκφοβισμού μπορεί να είναι μακροχρόνιες και να επηρεάζουν την αυτοεκτίμηση, την κοινωνική αλληλεπίδραση και την ψυχολογική υγεία του ατόμου.
Ο Ρόλος της Κοινότητας:
Η κοινότητα έχει έναν σημαντικό ρόλο στο να αντιμετωπίσει τον εκφοβισμό. Είναι απαραίτητο να ενθαρρύνουμε την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση σε σχολεία, κοινότητες και οικογένειες. Ο διάλογος πρέπει να είναι ανοικτός, και πρέπει να δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η επικοινωνία, ο σεβασμός και η συμπόνια.
Δράσεις για την Εξάλειψη του Εκφοβισμού:
Ενθάρρυνση της Συναισθηματικής Ευφυΐας: Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά να αναπτύξουν συναισθηματική νοημοσύνη, προωθώντας την κατανόηση και διαχείριση των συναισθημάτων τους.
Προαγωγή της Συνειδητοποίησης: Εκστρατείες και εκπαιδευτικά προγράμματα πρέπει να ενθαρρύνουν τη συνειδητοποίηση των επιπτώσεων του εκφοβισμού, καθώς και των ρόλων που παίζουν οι μάρτυρες και οι αυτόπτες μάρτυρες.
Ενίσχυση της Συνεργασίας: Εκπαιδευτικοί, γονείς, κοινότητες και άλλοι ενδιαφερόμενοι πρέπει να συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον
Η καταπολέμηση του εκφοβισμού απαιτεί δράση από κάθε μέρος της κοινότητάς μας. Με εκπαίδευση, ευαισθητοποίηση και αλληλεγγύη, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα κλίμα όπου ο εκφοβισμός είναι απαράδεκτος, και η συμπόνια και ο σεβασμός είναι οδηγοί για ένα καλύτερο μέλλον.
Ευχαριστούμε θερμά τους αναγνώστες μας για την πιστοποίηση και τη στήριξή τους στην εφημερίδα μας❤
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου